28/08/2015

Predpremiéra na výbornú

(Aktuálne, Tip3)

Praktická maturita pre dvestopäťdesiat hostí

Zaujímavá a najmä príťažlivá je maturita v odbornej škole, ktorá pre prax vychováva špičkových odborníkov do gastronomického biznisu. A keď povieme, že sme sa vybrali na ,,inšpekciu“ do Hotelovej akadémie na Mikovíniho ulici v Bratislave, o ktorej dobrý chýr ide ďaleko, tak sme tušili, že nás čaká kdečo zaujímavé, ale aj nápadité a odborné.

Na praktickej maturitnej skúške musia žiaci zvládnuť široké spektrum činností súvisiacich s prípravou recepcie, banketu či inej slávnostnej príležitosti. Študenti si vyžrebovali recepciu, a hlavné slovo mala na nej káva. Večerná recepcia dostala názov  „Nie je káva ako káva – Non é café cone café“. Študenti si pripravili ukážku alternatívnych spôsobov prípravy kávy, degustácie najdrahšej kávy sveta Kopi Luwak a vtáčej kávy s kompletnou gastronomickou časťou a bohatým sprievodným programom.

 

ÚSPECH SA UKRÝVA V DETAILOCH

„V piatom ročníku dostaneme témy, z ktorých budeme robiť praktické maturitné skúšky. Vyžrebovali sme si recepciu s témou káva. Takmer všetci v triede sme milovníci kávy, takže nás oslovila a začali sme vymýšľať koncept,“ vracia sa na začiatok Lucia Ratkovská. „Rozdelili sme si pracovné pozície, jeden mal na starosti účtovníctvo, iný marketing a ďalší jedlo, ja som bola top manažér. Potom sme diskutovali, čo ako pripravíme, preberali sme detail za detailom. Odbornú stránku strážila pani profesorka, ale všetko ostatné bolo na nás ukázať, ako by to malo fungovať v praxi,“ zasväcuje nás do jednotlivých fáz Lucia. Budúci manažéri si veľmi dobre uvedomovali, že každá maličkosť rozhoduje o výsledku. „Nebolo to vôbec jednoduché. Nájsť vhodné priestory, presvedčiť zodpovedných, že naša vízia od výzdoby až po finále je dobrá, zohnať sponzorov, vymyslieť jedálny lístok pre hostí, ktorých bolo nakoniec viac ako 250, to bola veľká výzva, ale nezľakli sme sa,“ spokojne konštatuje budúca manažérka Lucia. Dodáva, že mali šťastie na sponzorov, ktorých projekt oslovil, aj na ďalších, ktorí pomáhali a maturantom verili. „Dalo to poriadne zabrať, ale nedali sme sa odradiť, verili sme si a sme veľmi radi, že sa nám všetko podarilo tak, ako sme si naplánovali“.

 

DOBRÝ CHÝR IDE ĎALEKO

„Mikovínička“ mala vždy zvučné meno, o jej absolventov bol záujem už v minulosti. Dobré meno nestratila ani dnes, naopak, renomé znásobuje. Dať o sebe vedieť prostredníctvom praktických maturít je dobrá cesta, ako presvedčiť budúcich zamestnávateľov, že dostanú do pracovných tímov skvelých, kreatívnych pracovníkov. Študentov forma praktickej maturity baví, veď vyskúšať si talent, fantáziu, kreativitu a, samozrejme, odbornosť prípravou niektorej z vybraných tém, je veľká výzva. „Najťažšie bolo zosúladiť všetkých zainteresovaných. Zažili sme i  ťažké chvíle. Vedeli sme, že príprava musí byť stopercentná, inak sa celý projekt skončí skôr, ako sa začne. Cenné bolo aj to, že sme sa sami o sebe veľa dozvedeli... či dokážeme kolektívne pracovať a niesť zodpovednosť, alebo to zostane len na niekoľkých ľuďoch. Výsledok nás všetkých teší. Mali sme dobrý pocit, že sme ukázali hodnotiacim, čo v nás je, že sme dobre podkutí nielen teoreticky, ale dokážeme to aj aplikovať v praxi,“ dodáva Lucia.

Celkom iný pohľad na študentov získavajú pri takejto akcii  ľudia z praxe. Darmo, mladí majú energiu, nápady, sú kreatívni. Tridsať abiturientov sa zhostilo zadania dobre. Aj keď posledné slovo – známku na maturitnom vysvedčení – bude mať profesorský zbor, budúci manažéri ukázali, že zvládnu  stresové situácie. Presvedčili o svojich kvalitách. V predpremiére vytiahli všetky tromfy, tak určite bude  záverečné hodnotenie dobré. Faktom je, že absolventi tejto školy nemajú núdzu o pracovné posty.



23/09/2018

Trnava otvorí nedostupné pamiatky

17/09/2018

Nežehliace smokingy nutné

03/09/2018

Žlťáci z Carluccio’s

26/08/2018

Útok na slamky pokračuje

13/08/2018

Kľúčovými témami HORECA dní boli čerstvosť na tanieri a zero waste