13/02/2018

LETOM BAROVÝM SVETOM

(Spirits, Tip3)

Ambasádor o rume

Miguel Smith, rodák z Barbadosu, teda po anglicky – zdvorilo – Barbadian (nie Bajan; tento výraz používa obyvateľ Barbadosu, pokiaľ hovorí sám o sebe), osemnásť rokov praxe za barovým pultom, päť rokov ako Mount Gay Global Ambassador. Čo a v akom poradí je podľa jeho mienky podmienkou úspešného pôsobenia značky v konkurenčnom prostredí a aká je úloha barmanov v tomto procese? „Pokiaľ mám zostaviť poradie najrôznejších vplyvov, ktoré pôsobia na hosťa, čo je koniec koncov jediným zdrojom našich príjmov, tak na prvé miesto staviam SERVIS, teda vytvorenie atmosféry pohostinnosti plus príjemné spôsoby barmana. Na druhé miesto by som umiestnil TRADÍCIU značky, čo je v prípade rumu Mount Gay skvelá úloha, pretože je to možno vôbec najstaršia značka rumu na svete. K tradícii rátam aj KONZISTENTNÚ KVALITU PO DLHÚ DOBU. Hneď na ďalšom mieste vidím PRÍBEH. Možno by som mal dať prednosť KVALITE produktu. Ale tú považujem za samozrejmosť, ak nemáte kvalitu, môžete to zabaliť, naopak príbeh robí značku viditeľnou. S tým súvisí ďalšia položka v poradí, BARMANOVE ZNALOSTI. A práve tie sa snažím rozvíjať ja. Na šieste miesto zaradím KVALIFIKÁCIU HOSŤA. Možno to znie nejako nelogicky, ale aj hosťove znalosti ovplyvňujú tržbu. Mnohí sa k nim dostanú sami, iným je potrebné informácie dodať, čo je ďalšia príležitosť pre mňa. Úroveň REMESELNÉHO VÝKONU BARMANA nie je až taká rozhodujúca, pokiaľ sú predchádzajúce body v poriadku. Práve tak NÁLADA HOSŤA a PROSTREDIE nehrajú úlohu. S náladou sa musí barman vysporiadať a na prostredie nemá ani on, ani hosť vplyv…“ Ako popísať Mount Gay? Ako štandard, prémium, super-prémium alebo ultra-prémium? „To sú výrazy marketingu. Na Barbadose používame inú stupnicu. Tá je založená na nose, jazyku a ústach a je prehľadnejšia: * dobrý * lepší * najlepší… Takže na otázku odpoviem otázkou ja: Kam zaradíte rum Mount Gay vy?“

 

Grey Goose: K zákazníkovi bližšie, so zákazníkom vyššie

Partička od francúzskej vodky Grey Goose vymyslela predvianočnú vychytávku. Pod názvom Cocktail Concierge Service ponúka barmana vybaveného so všetkým potrebným – najmä surovinami, predovšetkým svojou ultra-prémiovou vodkou, pohármi a nástrojmi – na zaistenie servisu na súkromných večierkoch pre maximálne 30 hostí. Program Grey Goose Café Gourmand zahŕňa Espresso

Martinis a výber zákuskov. Základná cena 2 000 libier (2 250 eur).

 

Kanadský žartík

Predpokladá sa, že v júli budúceho roku kanadská legislatíva pristúpi s porozumením ku konzumácii marihuany. Na definitívnu legalizáciu drogy netrpezlivo čakajú o. i. Výrobcovia najrôznejších nápojov, medzi nimi americká Puration. Tá má skúsenosti s výrobou marihuanizovanej vody EVERx. Predpokladá, že nápoje s obsahom kanabinolu (psychoaktívna látka obsiahnutá v konope) majú v Kanade oveľa väčšiu šancu na úspech ako fľašková voda. Človek by tomu skoro veril…

 

Čo je tmavšie, to je lepšie

… tvrdí mnoho priaznivcov ako whiskey, tak aj koňaku. Týchto barových hostí znepokojí správa z University of Manchester. Partička vedcov na čele s Rahulom Nairom tam viac-menej zo srandy filtrovala oba nápoje cez membránu z oxidu grafénu. Dopadlo to podľa očakávania. Sitko neprepustilo molekuly látok, ktoré dávajú zrejúcim destilátom farbu, a dalo si povedať len s alkoholom. Výsledok? Vodojasné nápoje sa vôňou priblížili pôvodným produktom. A chuťou? Len čert vie, pretože v laboratóriu, kde sa experiment uskutočnil, je striktne zakázané alkohol piť…

 

A: ALEXANDER MIKŠOVIC



15/10/2018

Festival vôní, chutí a zážitkov Aróma má za sebou prvý ročník

07/10/2018

PREPITNÉ. Áno alebo nie? Komu? Koľko? Kedy? Ako?

30/09/2018

Favoritom cestujúcich je Singapore Airlines

30/09/2018

Miroslav Stycinskij

23/09/2018

Trnava otvorí nedostupné pamiatky