02/01/2018

Slováci vo veľkom hlasovaní vybrali top kokteil z borovičky

(Tip5, Spirits)

Bratislava (28. decembra 2017) – Slovensko doteraz oficiálne nepoznalo svoj najlepší kokteil s borovičkou. Preto projekt Medzinárodný deň Borovičky (MĎB) vyhlásil veľké hlasovanie na Facebooku, aby Slováci rozhodli. Najviac nominácií získala známa „grepovička“, ktorej sekundovala borovička s pivom – tu už mal ale aj profesionálny barman problém určiť, či môžeme v takomto prípade stále hovoriť o kokteily. Do finále boli nakoniec vybrané 3 miešané nápoje. Najvyšší počet hlasov nakoniec získal kokteil s názvom Primavera.  

 

Organizátori MĎB hľadali svoj silvestrovský „bororo drink“ prostredníctvom hlasovania fanúšikov borovičky na svojej facebookovej fanpage. Prihlásiť svoj recept na miešaný nápoj s borovičkou mohol ktokoľvek. Následne profesionálny barman Lukas Matulík z Bukowski baru vybral tri finálové kokteily, ktoré postúpili do finále. Tie potom na kameru namiešal stand up komik Fučo z Temných kecov. No a video s kokteilom, ktoré získalo najviac „lajkov“, sa stalo tým víťazným. Slovensko tak spoznalo svoj top borovičkový silvestrovský drink.

 

Ktorý je teda víťazný drink? Stala sa ním Primavera. „Na prípravu víťazného kokteilu budete potrebovať otvorený oheň. Primavera je spojenie talianskej jari s chuťou rebarbory a borovičky, previazané stuhou z dymu rozmarínu,“ hovorí barman Lukáš Matulík z Bukowski baru v Bratislave.

 

Ingrediencie:

50ml Borovička

20ml Pomarančový likér

20ml Citrónová šťava

20ml Rebarborový sirup

Rhubarb bitter

Rozmarínový dym

 

Na druhom mieste skončil kokteil s názvom Rysavý jalovec a na treťom mieste Krvavá Marta.

 

V rámci projektu MĎB sa spojili naši najväčší výrobcovia borovičky ako FRUCONA TRADE KOŠICE, s.r.o., OLD HEROLD, s.r.o., PRELIKA, a.s. a ST. NICOLAUS, a.s., aby šírili dobré meno tohto unikátneho a jedinečného nápoja typického pre Slovensko. Faktom je, že výroba borovičky má v našej krajine dlhoročnú tradíciu. Také množstvo borievok, koľko sa za posledných 100 rokov podarilo spracovať u nás, nedokáže žiadna iná krajina.

 

Aj z tohto dôvodu veľkoobchod METRO podporuje prípravu drinkov z tak tradičného slovenského produktu, akým borovička isto je, avšak modernou cestou. „Ide nám o to, aby sme zvýšili povedomie Slovákov o borovičke a ukázali, že ide o nápoj zaujímavý aj v modernom kokteilovom prevedení,“ uviedol Peter Havel, produktový manažér z oddelenia nákupu alkoholických nápojov METRO Slovensko.

 

Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:

  • Slávka Cigáňová – AMI Communications Slovakia

E-mail: slavka.ciganova@amic.sk, Tel. č.: +421 917 606 532



17/09/2018

ORGANICS – NOVÉ BIO LIMONÁDY OD RED BULL

17/09/2018

Hayman’s je s nami stále!

09/09/2018

Zaznačte si: AVILA

09/09/2018

Oranžové vína

03/09/2018

Z histórie kávy a jej pestovania